Focus Groups

Professional focus groups – on-site and online

Focus Groups

We help you collect qualitative data through focus groups. With our proven recruitment process, experienced project managers and moderators, we manage the project from start to finish. We conduct focus groups both online in the Nordic region and Europe as well as in physical groups on-site in Sweden. We provide modern facilities and the latest technology for live streaming and specialized requests such as eye tracking, one-way mirrors, etc.

 

 

Our recruitment process enables effective recruitment of basically any target group, with minimal dropout. Our experienced moderators ensure that the topic is covered in an efficient and comprehensive manner. The result is delivered in the format you want, with clear and concrete insights.
We help you collect qualitative data through focus groups. With our proven recruitment process, experienced project managers and moderators, we manage the project from start to finish. We conduct focus groups both online in the Nordic region and Europe as well as in physical groups on-site in Sweden. We provide modern facilities and the latest technology for live streaming and specialized requests such as eye tracking, one-way mirrors, etc.

 

Our recruitment process enables effective recruitment of basically any target group, with minimal dropout. Our experienced moderators ensure that the topic is covered in an efficient and comprehensive manner. The result is delivered in the format you want, with clear and concrete insights.

How we work

  • Broad capacity
    • Online and on-site
    • Modern facilities
    • Different languages and geographies
    • The latest technology

  • Effective recruitment
    • Booking and follow-up
    • All target groups
    • Specialized profiling
    • Incentive management

  • Professional execution
    • Experienced moderators
    • Project management
    • Live streaming with translation
    • Creative discussions

  • Clear delivery
    • Concrete insights
    • Transcription and translation
    • Video and audio recordings
    • Quality controlled report

  • Intervjuer
  •  
  • Sekundärdata
  •  
  • Fokusgrupper
  •  
  • Enkäter
  •  
Bli kontaktad

 


Full-service provider of focus groups

 

Recruitment, moderation, analysis and report – engage us for any or all steps in the process.

Contact us

Common questions we work with

We work with all kinds of questions. Everything from innovation and concept development to product development, user tests and communication strategy. Below are some common examples.

Identifiera kunder och möjligheter

När man har identifierat sina kunder och marknader dyker nästa alltid nya möjligheter upp. För att ligga i framkant behöver man ha koll på de trender som påverkar marknaden och kundernas behov. En marknadsanalys ger er den information ni behöver.

Minska riskerna

Genom att känna till marknaden kan man identifiera risker. Om man känner till riskerna kan man undvika vissa och lära sig hantera andra. Med en väl genomförd riskanalys eliminerar man en stor del av osäkerheten runt att driva företag. I slutändan innebär det bättre affärsfokus och mer lönsamma affärer.

 

Säkra finansiering

Oavsett om det gäller ett nystartat företag som är på jakt efter startkapital eller ett etablerat företag så är det av stor vikt att kunna presentera relevanta och pedagogiska data och argument för att kunna säkra så bra villkor som möjligt. Vår marknadsanalys kan direkt presenteras för finansiärer och vara en del av en komplett affärsplan.

✔   Innovation and concept development

 

✔   Customer experience

 

✔   Branding and positioning
✔   Understand the customer journey

 

✔   Pricing and value proposition

 

✔   Improve customer communication
✔   Product development

 

✔   Physical and digital user tests

 

✔   Sensitive or complex topics

Why focus groups?

Identifiera kunder och möjligheter

När man har identifierat sina kunder och marknader dyker nästa alltid nya möjligheter upp. För att ligga i framkant behöver man ha koll på de trender som påverkar marknaden och kundernas behov. En marknadsanalys ger er den information ni behöver.

Minska riskerna

Genom att känna till marknaden kan man identifiera risker. Om man känner till riskerna kan man undvika vissa och lära sig hantera andra. Med en väl genomförd riskanalys eliminerar man en stor del av osäkerheten runt att driva företag. I slutändan innebär det bättre affärsfokus och mer lönsamma affärer.

 

Säkra finansiering

Oavsett om det gäller ett nystartat företag som är på jakt efter startkapital eller ett etablerat företag så är det av stor vikt att kunna presentera relevanta och pedagogiska data och argument för att kunna säkra så bra villkor som möjligt. Vår marknadsanalys kan direkt presenteras för finansiärer och vara en del av en komplett affärsplan.

Creative format

The focus group as a method promotes both dynamic and creative discussions where many different perspectives are given space.

Broad understanding

With several different voices gathered in one place, focus groups provide a broad and diverse understanding of a topic.

Deep reasoning

When people get to interact with each other, you often get access to more in-depth and well-considered ways of thinking.

Paketerad insikt

Utöver att samla och sammanställa data så presenterar vi slutsatser, insikter och rekommendationer.

Versatil datainsamling

Personliga intervjuer, online-paneler, mobil teknologi, marknadstrender – vi samlar data på det sätt som passar varje unik kund och har partnerskap med världsledande dataleverantörer.

Affärsutveckling

Baserat på framtagna data och insikter kan vi med vår kompetens inom affärsutveckling hjälpa till att driva långsiktig tillväxt.

NEXT STEP

 

If you want to know more, we encourage you to contact us and look forward to discuss how we can help.

 

CONTACT US

A focus group is one of several effective tools one can use when analysing a market. Here are 5 important considerations to plan for when conducting…

Jobba-som-konsult

There are a variety of definitions of what qualitative market research is. Simplified, one can say that it is when investigating something in depth, usually through…

Market research can be an important component in the development of your company. It helps you and your company to understand…

Read more about market research

A focus group is one of several effective tools one can use when analysing a market. Here are 5 important considerations to plan for when conducting…

There are a variety of definitions of what qualitative market research is. Simplified, one can say that it is when investigating something in depth, usually through…

Market research can be an important component in the development of your company. It helps you and your company to understand…

Jobba-som-konsult

Många som överväger att göra en marknadsundersökning eller marknadsanalys väljer att…

Läs mer om marknadsundersökning och affärsutveckling i vår blogg.

Har du frågor eller funderingar kring våra tjänster, tveka inte att ta kontakt med oss!