När man har identifierat sina kunder och marknader dyker nästa alltid nya möjligheter upp. För att ligga i framkant behöver man ha koll på de trender som påverkar marknaden och kundernas behov. En marknadsanalys ger er den information ni behöver.
Genom att känna till marknaden kan man identifiera risker. Om man känner till riskerna kan man undvika vissa och lära sig hantera andra. Med en väl genomförd riskanalys eliminerar man en stor del av osäkerheten runt att driva företag. I slutändan innebär det bättre affärsfokus och mer lönsamma affärer.
Oavsett om det gäller ett nystartat företag som är på jakt efter startkapital eller ett etablerat företag så är det av stor vikt att kunna presentera relevanta och pedagogiska data och argument för att kunna säkra så bra villkor som möjligt. Vår marknadsanalys kan direkt presenteras för finansiärer och vara en del av en komplett affärsplan.
A project leader with experience within both market analysis and business development designs the project based on the unique needs of the customer.
With it’s wide network, Nova covers over 80 different countries and a wide array of market verticals.
We cover everything from senior decision makers in niche industries to the wide mass of end consumers.
In addition to collecting and compiling data, we also provide conclusions, insights and recommendations that are applied to each unique client.
Whether it's personal interviews, secondary data analysis or surveys - we collect data the way that suits every unique customer and have partnerships with a variety of high-end data providers.
Based on data and insights we can, combined with our competencies in business development, help to drive long-term growth.
If you want to know more, we encourage you to contact us and look forward to discuss how we can help.
Market research can be an important part in the development of your business. It helps you to…
There are a variety of definitions of what a qualitative market research is…
Expanding your core business by entry into new territories is an effective way to…